- Home
/ - Procedury reklamacyjne
- Jeżeli podczas odbioru towaru Kupujący stwierdzi rozbieżności jakościowe lub ilościowe w stosunku do dokumentów dostawy lub widoczne uszkodzenia opakowań, to jest on zobowiązany do:
- naniesienia swoich uwag na dokumencie dostawy w obecności kierowcy lub magazyniera,
- zgłoszenia Sprzedającemu swoich zastrzeżeń w przeciągu maksymalnie 2 dni roboczych.
- Po dokonaniu odbioru Towaru Kupujący ma obowiązek składować go w sposób zgodny z normami odpowiednimi dla danego rodzaju materiału tak, aby jego pierwotne właściwości nie zostały naruszone.
- Jeżeli po rozpoczęciu procesu przetwarzania Kupujący stwierdzi wadę jakościową towaru uniemożliwiającą jego przetworzenie, to powinien:
- natychmiast przerwać proces przetwarzania i niezwłocznie poinformować przedstawiciela Sprzedającego o stwierdzonej wadzie, a także umożliwić sprawdzenie na miejscu warunków składowania i przetwarzania. Dalsza obróbka reklamowanego towaru możliwa jest jedynie po otrzymaniu od Sprzedawcy pisemnej zgody na jej kontynuację.
- w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych dostarczyć Sprzedającemu wypełniony formularz reklamacyjny wraz z niezbędnym materiałem dowodowym, a w szczególności
- udostępnić próbki towaru niezbędne do wykonania ekspertyz wraz z fabrycznymi etykietami produktu,
- dostarczyć Sprzedającemu przetworzone dowody rzeczowe z widocznymi wadami oraz niezbędne informacje dotyczące technologii obróbki oraz warunków, w których towar został przetworzony.
- Reklamacje dotyczące jakości dostarczonego towaru mogą być zgłaszane nie później niż po upływie 2 miesięcy od daty dostawy towaru.
- W każdym przypadku reklamacja może zostać uznana tylko wtedy, jeżeli łączna ilość przetworzonego Towaru nie przekracza 10 % jego dostarczonej ilości. Przetworzenie większej niż 10 % ilości oznacza akceptację jakości dostarczonej partii Towaru.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest postawienie do dyspozycji Sprzedającego zarówno tej części towaru, która została już przetworzona, jak też nieprzetworzonej partii reklamowanego Towaru w oryginalnych opakowaniach.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedający zobowiązuje się do wymiany towaru na towar wolny od wad w najkrótszym możliwym terminie bądź do zwrotu równowartości reklamowanego Towaru.
- Wysokość kwoty reklamacji nie może przewyższać wartości reklamowanego towaru.
- Złożenie reklamacji w żadnym wypadku nie zwalania Kupującego od obowiązku zapłaty za zakupiony Towar.